fredag 23 januari 2009

Bloggar

Jag läser många bloggar och riktigt roligt är det att vandra från blogg till blogg. Vad jag menar är att jag t ex är inne och läser hos Sara och därifrån klickar jag mig vidare på Saras blogglista till Jossan och därifrån till Lisa och sedan Julia och så vidare och så vidare.... Det finns så otroligt många mysiga bloggar.

Jag undrar hur många bloggar det egentligen finns???
Jag undrar ibland också hur mycket tid bloggare lägger på sin/a blogg/ar. Jag har själv tre bloggar och jag ägnar minst en timme om dagen åt bloggande.
Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Nu är det äntligen fredag. S kom hem tidigt och ägnar all sin tid till D = jag kan sitta här.... Snart ska vi gå och simma och sjunga "Små små simbarn, små små simbarn, hoppa nu, hoppa nu, hoppa ner i vattnet, hoppa ner i vattnet , hopp hopp hopp, hopp hopp hopp". Det bästa med simningen förutom att D gillar det är att han blir väldigt trött och somnar oftast tidigt. Let´s Dance, pizza och ett glas rött blir det nog denna fredag också!


Filmen är från första simmet i oktober.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hur lång tid lägger man på sitt bloggande? Vet inte men kan hålla med om att det är roligt att gå från den ena till den andra och läsa....
Låter som om ni hade en mysig fredagskväll med pizza rött och let´s dance (ingen på spåret?)
Kram från ett kallt Beijing

Anonym sa...

Tiden kan nog variera från 0-30 min. Sen tillkommer ju tid för andras bloggar och då blir det nog minst en timme om dagen!*beroende*
Undrar bara hur man ska hinna sen när det ska jobbas mer..

Anonym sa...

Anna- Jag väljer faktiskt Let´s dance istället för På spåret på fredagarna, brukar se reprisen av På spåret...

Sofia- Ja, hur ska det gå när jag börjar jobba i augusti, får lämna över Davids blogg till maken som ska vara pappaledig....tror jag....

Jules sa...

Jag undrar också hur många bloggar det finns *ler* Många - det vet jag med säkerhet.
Det är lite olika på hur mycket tid jag tar mig.
Det är jättekul och lärorikt att läsa bloggar.

Låter som ni har mysiga fredagar :) Let's dance tittar jag också på. Jag blir så imponerad av dem. Speciellt av Morgan Alling. Han är som min favorit.

Ha en fin måndag.

Kram

Anonym sa...

hur mycket tid min blogg får är mycket varierande, ibland väldigt mycket, ibland ingenting men oftast något där mitt emellan - jag försöker lägga upp bilder varje dag men orkar inte alltid ta en bloggrunda och kommentera hos andra, då blir det typ 10 minuter. Med bloggrunda - betydligt längre tid.

Miss S sa...

Jag lägger ner en massa tid på att läsa olika bloggar.Mest om heminredning och mamma/pappabloggar.
Hade jag haft en bra kamera hade jag nog bloggat mer.Men det kommer väl.Fyller ju 30 snart....Kanske en 5 timmar i veckan...

Namn: Eva sa...

Varierar ... skriver flera inlägg vid ett tillfälle och då kan det ta en del tid. Svårt att uppskatta i minuter eftersom den mesta tiden går till att läsa andras bloggar!

Dens senaste tiden tycker jag att bloggandet tar för mycket tid i anspråk. Funderar på att lägga av emellanåt!

Moster

SaraLilja sa...

Det blir nog en del bloggande. I alla fall man jag är hemma och sitter i soffan med ett öga på datorn och ett på tv:n.
Jag har en utmaning till dig på min sida. Gå in och kolla.

Kram Sara

Anonym sa...

Jag ägnar nog lite mindre tid än jag vill... glömmer att ta foton nu för tiden, och då tycker jag inte att det finns något att uppdatera om :-)

Mycket intressant kurs! Så inspirerande!

Vad kul att de har likadana halsband! Är David också en blivande fotbollsspelare? ;-)
Kramar