onsdag 18 februari 2009

Rosa pantern

Åsa gillar Rosa pantern.

Rosa Pantern är en serie filmer där Peter Sellers spelar den franske poliskommissarien Clouseau. Rosa pantern är namnet på en diamant i den första filmen. I för- och eftertexterna medverkade en tecknad rosa panter, som sedermera fick en egen tecknad serie. (Wikipedia)

Som med så många andra klassiska filmer så har Rosa pantern spelats in på nytt. I huvudrollen nu ser vi Steve Martin. Rosa pantern två har nästan precis haft premiär. Kritiken var minst sagt ljummen.

Jag minns att jag gillade den tecknade serien när jag var liten. Jag har för mig att jag hade någon tröja med en glittrande Rosa pantern. Som vuxen uppskattar jag de gamla Rosa pantern filmerna. Vad har du för förhållande till Rosa pantern?

Recept Rosa pantern
4 cl licor 43 (likör 43)
1 cl grenadine
10 cl mjölk
Skaka ingredienserna med is i en shaker, sila upp på ny is

Ingredienser:
fruktsoda 33 cl
Röd karamellfärg 3 droppar
Iskuber

Tillbehör:
highballglas
sugrör
läskiga kryp

4 kommentarer:

Veronica sa...

Wow här var det rosa. Hihihi det var ett tag sedan man såg rosa pantern!

anemonen sa...

Rosa så det förslår. Det är en variant på rött som är min favoritfärg, men även rosa är snyggt. Jag gillar Rosa panternfilmerna med Peter Sellers. Det är riktiga klassiker.

Anonym sa...

Hahaha.. jag kommer ihåg din Rosa Pantern tröja, minns att jag var jätte avis på den för att den var rosa och glittrade!

Jules sa...

Jag diggar Rosa Pantern :D Han är som så cool. Och väldigt rosa :)