lördag 6 juni 2009

Bananfesten

Kvällen igår tillbringades på Ö-torn. Det började med taco och vin hemma hos familjen Grundström/Eriksson. Underbart gott som vanligt. Sedan gick vi bort till Bananfesten och inväntade kvällens höjdpunkt-Timbuktu. Vi hade fått reda på att han skulle spela 21.00 och var där i god tid. Såg en lapp där det stod att hans spelning var flyttad till 22.00 och såklart dröjde det ännu längre innan mrT äntligen kom till sin hemmaplan, Östra Torn och dess bananfest. Jag har hängt på bananfesten i alla år och det är något speciellt med den... Mamma sa att jag träffat Timbuktu som barn.Han är/var bästa kompis med min kusin Jonas och att hans föräldrar umgicks med våra grannar, meeeeeeen jag har inte ett enda litet minne av honom och tro mig jag har grävt i barndomen.... Jaja, jag tycker det är coolt att han kommer till varenda bananfest och spelar några låtar. Back to the hood, liksom....
Lille D var med till vi satte oss på bussen 23.30, då slocknade han och drömde säkert om sin första bananfest.

Inga kommentarer: