fredag 28 november 2008

Två mysiga kvällar

S har även denna vecka haft utvecklingssamtal så jag och lille D bjöd upp oss själva till Annika i onsdagskväll. Där blev vi bjudna på spagetti och köttfärssås, mums. D fick morotsjuice och jag fick ett glas vitt vin. D var i sitt esse med alla kusiner och mops hund och katt. Han somnade i soffan och A och jag drack vårt vin och småsnackade. Mys, mys....
I torsdags åkte jag och D till Höör och klockan sex tog Stefan honom och jag träffade mina kolleger på restaurang Torggatan. Jag beställde en supergod pasta med kyckling i vitlök och svampsås. Den är så mumsig. Till maten ett glas rött och en latte till efterrätt. Det var mycket roligt att träffa lite pedagoger och jag hade nästan glömt hur pratglad min yrkesgrupp är. Skrattade mycket och njöt av att vara helt ledig. Två så mysiga kvällar att jag glömde ta fram kameran. Det händer inte ofta.

Nu är det fredag, S har kommit hem och klockan sex är det bad. Sen blir det "På spåret", vi har inte bestämt vad som ska ätas ikväll men det är inte helt omöjligt att det blir ett glas vin ikväll igen. Så dagens bild får bli på min lille kille som börjar bli stor.
Jag läste på Karolinas blogg att Tove och Johan fått en liten kille till. Grattis till er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad du festar o njuter av livet.
Ha det bra. KRAM MOP