söndag 24 augusti 2008

Har någon sett mina nycklar?

Vilken kaosdag det har varit idag. Det började hur bra som helst med att S och D gick och handlade frukostbullar på mormors bageri. Vi njöt av frukosten och kände att vi hann gå och handla innan det skulle komma ett par och titta/ev köpa liggdelen till vagnen. Iväg kom vi och precis när vi var hemma igen ringde paret och var i närheten. Hmmm, jag letade efter nycklarna i väskan samtidigt som jag beskrev vägen för paret. Letade och letade. Stefan stod med David och allt vi handlat och började se lite irriterad ut. Jag la på luren och fortsatte leta. Vi letade och letade och letade. Kom på att jag hade ju kastat sopor när vi gick så in i soprummet och ner i tunnan och leta... Mysigt. Inga nycklar. Paret kom och jag fick säga att -Tyvärr så hittar jag inte mina nycklar... -Ni har inte något annat ärende i Lund?? -Jag ringer så fort jag hittar dem..De såg lite förvånade och misstänksamma ut och när de gick. Jaja, ner med David i vagnen och tillbaka samma väg till Coop. Inget på vägen och inget i affären och inget i någon av kassorna. Hem igen. Ringa ett journummer. Han ringde tillbaka eter ett tag och sa att det fick bli en låssmed men inte före sex och det kommer att kosta 900 kronor. Buuuuuuu. Vi sa att vi skulle leta lite till. 900 kronor kändes inte roligt. Gick runt huset på baksidan och såg att balkongdörren var lite öppen. Såg att om Stefan gick in till Percy, vår granne under, och ut på hans balkong så kanske kunde han svinga sig upp på vår balkong. Så in till Percy och otroligt men sant så kom Stefan, smidig som en katt, lätt upp på vår balkong. Jippie, vi var inne. Ringde paret som kom och köpte liggdelen. Iväg till Eslöv och Max 8-års kalas. God mat som vanligt och trevligt.... Lite tråkigt bara att lille D var grinig och inte alls på kalashumör.
Stora Max nästan 8 år. (imorgon)

Lilla D och söta Maja.

Så imorgon ska David och jag ge oss ut på nyckeljakt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken inteniv söndg!
Kanske inte så konstigt att David var lite grinig.
Kram Mamma