torsdag 21 augusti 2008

Nyhet??

Idag tog jag en liten OS-paus vid lunchtid. Jag gick upp till stan för att köpa lite blommor på Mårtenstorget. Blev, nyfiken som jag är, lite intresserad av en mindre folkmassa vid &bar. När jag kom dit såg jag att rutorna var borta och fick reda på att det smällt en bomb där. Även affären bredvid var utan rutor.

En bomb i mitt lilla Lund!!!
Lätt chockad kände jag att jag måste berätta detta för några..
Tog ett kort på förödelsen och skickade till mamma, Stefan och Annika. Mamma ringde direkt och sa att -ja, det visste jag redan. Fick höra det av min väninna och såg det sen på nyheterna. Sedan kom ett sms från Stefan där det stod "Jag hörde smällen vid 3-tiden!¨. Efter en timme kom ett sms från Annika. Hon skrev "Ja, jag läste det vid 6-tiden.".


Alltså blev min nyhet ingen nyhet för någon av dem.
Men kanske blev det en nyhet för dig?

Inga kommentarer: