torsdag 25 september 2008

Ystad

Vid tio kom Petra och Ella och hämtade oss. Lille D hade varit uppe ovanligt tidigt(7.00) så han var trött när vi kom på plats i bilen. Perfekt tänkte jag men det tänkte ingen annan mer än möjligtvis Petra. Ella är söt men precis som kusin Maja, har hon en ganska hög röst och när hon skrek till började lille D gråta. Kort sagt, hela resan till Ystad var ganska bölig och skrikig. I Ystad tänkte vi att nu måste ungarna somna men nej, det gjorde de inte. I nästsista affären somnade de....


Två söta men något övertrötta EoD somnade till slut.
Vi gick igenom Ystad affärsutbud och körde sen mot Nybrostrand där vi fick träffa Linda, Andreas och Albin. Andreas håller på och bygger på deras hus. Det kommer att bli fantstiskt fint tror jag. Linda guidade oss och sen åkte vi hem till deras boende. Vi bytte blöjor och utfodrade barnen innan vi satte oss och avnjöt Maltes mackor.
Ett nytt ställe att upptäcka, Albin visade vägen...

På hemvägen som kanske blev en liten omväg sov båda trollen så sött. Det är roligt med utflykter tycker jag och lille D.

Matmässigt såg min dag ut såhär:
Frukost-2 grova mackor och 1 äpple
Lunch- En baguette med skagenröra och bubbelvatten.
Middag- Eftersom Stefan hade kvälls AE så fick det bli lite köttfärsrester och två rostade...


Vågen säger: X-0,7
Stegräknaren säger: 5694

Jag säger: Matmässigt är jag mycket nöjd, stegräknaren är nog lite söndrig i alla fall. Jag glömde handla grönsaker men lille D fick blöjor. Köpte med mig billiga vindruvor från Hemköp. Inte någon hit för det var ca 5 kärnor i varje druva...

Idag ska jag köpa frukt och grönt, kolla in bokrean och se vad det finns för stegräknare.

Jag glömde att berätta att Linda bjöd på den här nybakade frestaren. Med vaniljsås till. Jag tog inget.

Inga kommentarer: